Termín : 7-9.9.2018

účast : Jindra, Tonda, Franta, Kuba, Dongi, Jirka, Míla

Trasa: Praha,HK,Liptovský Mikuláš,Košice,Gombasek,Žilina,Brno,Praha

foto: https://odolensriders.rajce.idnes.cz/2018_09_OR_Slovensko/

Po jarním výletu na Ukrajinu jsme si řekli že první vyjížďka po prázdninách bude na Slovensko kde ještě jednou navšívíme památník Dukelských bojů. Odjezd jsme stanovili na 8 hodinu ráno z Robinoilu v Odolce s tím že Míla s Jirkou se k nám připojí na prvním mekáči na D11 směrem na Hradec. Čekání u mekáče si s Tondou krátíme prohlídkou vojenské techniky-obojživelných vozidel. Po příjezdu kluků a vypití kávičky pokračujeme přez Hradec směrem na Mohelnici kde stavíme na pumpě na další kávu a dotankování paliva, trasa je přejezdová hodně po dálnici chceme dojet až pod tatry. Za Olomoucí je cesta už zajímavější sjíždíme u obce Palačov na okresky kde mě Tonda vybrzdí na křižovatce, jel jsem za ním a předpokládal, že přidá plyn a pojede ale Tonda se rozhodl že počká až projede auto a tak zastavil a já jsem trochu přebrzdil předek a ustlal si na zemi. Z motorky nic neupadlo tak pokračujeme hned dál směr Žilina a Liptovský Mikuláš. Při přejezdu hranic se rozhodneme že přespíme večer v Penzionu v Pavlově vsi (ve stejném jako když jsme se vraceli z Ukrajiny)a tak ověřujeme zda má paní volno což se potvrdilo, ale hospoda má prý zavřeno tak v Mikuláši nakupujeme proviant a nějaký rum na večer.Večer sedíme v altánku vedle motorek, popijeme pivko a rum a pokecáme. Ráno chceme ject co nejdřive tak jdeme spát celkem brzo.Chtěli jsme být na památníku hned v 9 ráno aby jsme měli čas na prohlídku, cesta byla nádherná pod tatrami jeli jsme po okresce přez Kežmarok,Lubovňu,do Svidníku. Ve svidníku si prohlížíme park Vojenské techniky a monumentální památník bojů o dukelský průsmyk.Ale časově jsme ve skluzu už je skoro 12.  Po prohlídce pokračujeme ještě na vyhlídku do dukelského průsmyku.Dnes je zde ale jiný průvodce, kterého to moc  nezajímá a tak se jen podíváme z vyhlídkové terasy na naše  motorky na parkovišti a pokračujeme směr Košice s cílem doject  co nejdále aby nám ne neděli nezůstalo moc kilometrů.. Za Košicemi pokračujeme směr slovenský kras s cílem doject až ke Zvolenu, ale slušně promokneme a také už se začne  stmívat a tak u obce Gombasek najdeme u Gombasecké jeskyně kemp kde se správcem dohodneme že můžeme přespat ve velkém  altánu uprostřed louky ve svahu. S Tondou zůstáváme na místě a připravíme v altánku spaní a ze starých palet dáme dohromady i improvizované sezení. Kluci dojedou dolů do města na nákup piva,rumu a  jídla. Vsadili jsme se že kdo dojede po mokré louce k altánu má rum zadarmo, nakonec než kluci přijedou tak tam s Tondou vyjedeme oba a posléze všíchni ostatní až na Jirku který zůstane parkovat dole. Následně to na párty důkladně oslavíme že se to všem povedlo. Ráno máme párkové orgie pak vše pobalíme a pouklízíme a pomalu jednotlivě sjíždíme po louce dolů okolo pokladny kde se platí vstupné do jeskyně, zde se Tonda dává do řeči s průvodkyní Evičkou a dohodne že můžeme mít soukromou prohlídku jeskyně dřív než se tam nahrnou turisti a za poloviční cenu. tak je hned rozhodnuto a během 10minut jdeme do Gombasecké jeskyně, která je opravdu moc pěkná a výklad je super.Po prohlídce už opravdu dost spěcháme  méme to domů asi 700km a je už 11 hodin tak za to trošku vezmeme. Jirku s Frantou chytne policie za rychlou jízdu, předjíždění na plné čáře a Franta má lehký zbytkáč, rychlost a zbytkáč jim prominou ale za  tu plnou čáru zaplatí každý 50E.Dál už cesta ubíhá bez problémů přez Hrozenkov,Brno a po D1 domů Za tři dni jsme ujeli asi 1800km užili super zábavu, nějakou kulturu, Památník ve Svidníku,Gombaseckou jeskyni, Už se těším na další výlet.