V pořadí pátá a  letošní vyjížďka v termínu  24-27. září 2021

Napsal: Jindra

Účast:   Kuba, Jindra, Tonda, Michal, Radek, Milan, Jirka, a Petr (kámoš z Rakovníka)

Fotky : https://odolensriders.rajce.idnes.cz/2021_09_OR_Morava/

Díky Kubovi jsme si užily krásný prodloužený víkend s burčákem, výletem lodí, návštěvou Muzea Tatra, polygonu Tatra a super projížďkou Vizovickými vrchy a okolím Luhačovic.  V  pořadí pátou vyjížďku v roce 2021 si vzal po dohodě na starost Kuba který má kořeny na Moravě  a plán byl jasný jedeme stejně jako loni na burčák. Odjezd v pátek byl trošku netradiční, protože jsme se rozdělili do tří menších  skupin podle toho v kolik kdo mohl ject, (stejně by jsme se na D1 rozthali) a každá skupina měla svůj úkol. Skuina 1 Jindra,Michal,Tonda a Petr vyjíždíme od Michala Ponci od dílny asi ve 14.00 a máme za úkol  vyzvednout ve Zlíně u strejdy klíčky od chatky v Dobrkovicích, která bude naší základnou. Kuba a Radek mají výjezd stanoven v 15.00 od Mikrobistra v Odolce na náměstí a jejich úkolem je cestou na Moravě vyzvednout objednaný burčák a dovézt ho na chatku. Skupina 3 Milan čeká na Jirku na benzině v Průhonicích a jejich úkolem je dojet co nejdříve za předchozími skupinami. Ještě  se vrátím trochu zpět, den před odjezdem mě napadlo zda by nechtěl jet s námi kámoš Petr z Rakovníka a tak slovo dalo slovo a v pátek přijiždí k Michalovi na dílnu s mírnou obavou, přeci jen má Hondu Rebela1100 tedy čopr a není zvyklý na pražský provoz ani na jízdu ve skupině. Ve 14:00 se tedy dle plánu scházíme u Michala a vyrážíme přez Blanku a okruh na D1. Ze začátku Petr trochu nestíhá, ale kluci se snaží ject slušně a já ho jistím zezadu a tak na D1 už se všichni proplétáme pátečními kolonamy směr Brno, které neberou konce ale nakonec ve Zlíně vyzvedáváme klíče od chatky a pokračujeme už krásnou přírodou po silničkách směr Dobrkovice. Tým 2 přijíždí cca 30minut po nás a tak hned ochutnáváme přivezený burčák.Po dalších 30 minutách doráží Milan s Jirkou a tak jsme komplet. Radek vyndavá nějaké saláty a utopence, které konzumujeme a zapíjíme burčákem což druhý den způsobuje nedostatek hajzlpapíru. V sobotu vstáváme poměrně časně. Někteří se osvěžujeme ranní koupelí ve venkovním bazénku, někteří to řeší kávou.

Následuje vydatná snídaně - tradiční míchaná vejce a sladká tečka v podobě užasných zákusků, které na motorce přivezl Milan, který má narozky. Vše probíhá podle plánu  čeká nás cetsta do Veselí nad Moravou kde má Kuba zamluvenou lodičku od 10hodin.  V plánu je tedy výlet lodí po Baťově kanálu směr Strážnice. Ze začátku je to pecka, ale po chvíli docela nuda plavba v uměle udělaném korytě vlevo kukuřice a vpravo slunečnice. Zpestřením jsou pouze plavební komory kde posádky z ostatních lodiček a diskutujeme zda jsou proužkované šaty pěkný a zda by to šlo . Naštěstí je tady Strážnice a Kiosek kde se posilňujeme pivem

a pokračujeme ještě asi 15minut do dalšího kiosku na další pivo a hlavně něco k jídlu už všem docela vyhládlo. Všichni zhltneme Burger (nic jiného neměli) zapijeme pivem a hurá cesta zpět vrátit loď. Při zpáteční cestě už není na co koukat a tak držíme plný plyn a modlíme se ať to motůrek lodičky vydrží až do přístavu ve Veselí

kde přesedáme s radostí na naše motorky a cestou na chatku se ještě zastavujeme pro další várku burčáku. Po příjezdu k chatce  se všichni vrhnemena přípravu dřeva na večerní oheň, jde nám to pěkně od ruky a tak za chvíli hoří oheň u kterého konzumujeme burčák, který prokládáme rumem, slivkou, mandlovicí a kdoví ještě čím. Po probuzení se snažíme nějak dostat do pohody takže zase koupel ve studeném bazénku, káva a snídaně. Dnes je v plánu návštěva Kopřivnice a muzeum Tatra. Petr nás opouští už ráno jede za rodinou na slovensko. My ostatní se cca v 10 vydáváme do Kopřivnice, cestu jsem zadal do navigace nejkratší cestou po okreskách cca 110km  a 1,5hodiny, cesta vedla nádhernou krajinou, ale provoz byl poměrně hustý, ale nějak mě to chytlo a tak cesta nakonec pěkně utíkala. Vtipná vsuvka na cestě mezi obcemi  byla z mého pohledu nesmyslně omezená rychlost na  40, jezže já tam mám 140, blesklo mi hlavou FRÉZOVÁNÍ jenže to už se pod motorkou ozvalo jen buch-buch. Kluci na ZZR, ale po dojetí do Kopřivnice něco říkali o vymlácenejch zubech no nic. Prohlídka muzea byla super,každý si našel něco pro sebe co ho zaujalo, exponáty z produkce Tatra jsou opravdu krásné,

jen nás mrzelo že není vystavená slovenská střela, které je po GO, ale paní v recepci nás informuje že bude vystavena až v listopadu a ne v muzeu ale v novém prostoru výrobního závodu kde bude expozice Tatra nákladní vozidla. Po prohlídce chceme zahnat žízeň a hlad a tak hledáme podle recenzí Googlu restauraci. Obsluha je hodně  zmatená a na jídlo čekáme neskutečné 2hodiny při neustálém ujišťování obsluhy že už je řada na nás. No od nás na Googlu žádnou hvězdičku za svůj výkon nedostali. Radek,Tonda,Milan a Jirka se odpojují a jedou směr domů tedy Odolena Voda a Praha. Zbyli jsme 3 Já, Kuba a Michal a při průjezdu Kopřivnicí si Michal všímá cedule že na polygonu Tatra je den techniky a tak se tam jedeme podívat, máme totiž dost času na chatku je to 100km. Na polygonu nás směřují až do centra dění na centrální parkoviště vedle podia kde hraje kapela. Ale po rozkoukání zjišťujeme že je to vlastně jen větší pouť - spousta stánků s občerstvením a cetkama pro děti. Dáme si zde tedy kávu a pivko a když si prohlédneme pár vystavených náklaďáků sedneme na moto a jedeme na chatku do Dobrkovic. Po příjezdu a zhodnocení situace se rozhodujeme že se půjdeme projít vesničkou a Kuba nám ukáže kde vyrůstal. v průběhu procházky zjituťujeme že je otevřená místní hospůdka a tak si zde dáváme 2 piva a prohovoříme se štamgastama. Po setmění se vracíme k chatce, děláme oheň a dopíjíme vše co zbylo z burčáku a slivky z předchozích dvou nocí. Ráno následuje zase koupel v jezírku,

snídaně a u kávy se rozhodujeme, že pojedeme domů už dnes t.j v pondělí, protože se od jihu dle meteoradaru blíží pěkný sračky. Uklízíme zvolna chatku a okolí, balíme věci a cca v 11:00 vyrážíme směr Zlín vrátit klíče od chatky a ještě se stavujeme ve vinotéce koupit nějaké víno na domu. Pak následuje cesta směr Vodolka. Volíme severní variantu po okreskách  přez Přerov,Olomouc,Mohelnici,Kraliky,Hradec, Poděbrady kde teprve najíždíme na D11 a spěcháme pod mraky domů. Prvdí deštík nás dostihl až u garáží v Odolce takže super.